skip to Main Content

Beprijzen van mobiliteit

Het advies 'Anders betalen voor mobiliteit' van de Commissie Nouwen is ruim 12 jaar oud. Nederland heeft sindsdien geen stappen gezet, terwijl 9 Europese landen een kilometerheffing voor vrachtwagens hebben… lees verder

Einde aan groei automobiliteit?

Hoe komt het dat de groei van de automobiliteit in West-Europa is gestopt? Lees mijn bijdrage aan Automotive Megatrends Magazine van juni 2017. Speed - it's what drives mobility

De staat van onze bruggen

Veel van onze bruggen zijn gebouwd in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw. Deze periode kende de sterkste groei van het autoverkeer. Nu naderen en overschrijden sommige… lees verder

Het Filemonster

Hoe komt het dat stedelijke gebieden die het meest last van files hebben, toch de beste bereikbaarheid hebben? Lees mijn blog over de 'file paradox' en wat dit betekent voor… lees verder

‘New Mobility’

In het voorjaar van 2017 is mijn boek 'New Mobility - Beyond the car era' verschenen. Het is een update van 'Nieuwe Mobiliteit' en analyseert ook de mobiliteitsontwikkeling in landen… lees verder

Oil Security Europe

Europa importeert 88% van de olie die het gebruikt, grotendeels uit nogal onstabiele gebieden. Dit paper geeft een overzicht van de risico's van onze afhankelijkheid van olie uit het buitenland… lees verder

Toekomst van de mobiliteit

Na publicatie van mijn boek 'Nieuwe Mobiliteit' heb ik veel lezingen gegeven over de veranderingen in mobiliteit die gaan komen en hoe het beleid daar het best op in kan… lees verder

Vliegende Hollanders

Nederlanders leggen elk jaar 3% meer kilometers af in een vliegtuig. Tegelijkertijd daalt het aantal kilometers dat we auto rijden al voor het zevende jaar op rij. Met deze trends… lees verder

Back To Top
×Close search
Zoeken