Skip to content

De staat van onze bruggen

Veel van onze bruggen zijn gebouwd in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw. Deze periode kende de sterkste groei van het autoverkeer. Nu naderen en overschrijden sommige… lees verder

Het Filemonster

Hoe komt het dat stedelijke gebieden die het meest last van files hebben, toch de beste bereikbaarheid hebben? Lees mijn blog over de 'file paradox' en wat dit betekent voor… lees verder

Boek ‘New Mobility’

In het voorjaar van 2017 is mijn boek 'New Mobility - Beyond the car era' verschenen. Het is een update van 'Nieuwe Mobiliteit' en analyseert ook de mobiliteitsontwikkeling in landen… lees verder

Oil Security Europe

Europa importeert 88% van de olie die het gebruikt, grotendeels uit nogal onstabiele gebieden. Dit paper geeft een overzicht van de risico's van onze afhankelijkheid van olie uit het buitenland… lees verder

Illusies over duurzame mobiliteit

In een essay voor de internationale conferenties 'Keep Moving' (2012) trek ik de lessen uit 30 jaar beleid voor duurzame mobiliteit: wat werkt wel en wat werkt niet. Europese milieueisen… lees verder

Maak van de Randstad geen Los Angeles

Vijfentwintig jaar na de plannenmakerij voor de VINEX-wijken, was 2015 het Jaar van de Ruimte. Planologen, bestuurders, architecten en anderen zochten samen naar een nieuwe visie op de ruimtelijke toekomst… lees verder

Duurzame Bereikbare Randstad

Ruimtelijke concentratie in steden vergroot de bereikbaarheid en ook de duurzaamheid. Dit is de belangrijkste rode draad uit het wetenschappelijke onderzoeksprogramma Duurzame Bereikbaarheid van de Randstad. De beleidsmatige oogst van… lees verder

Nieuwe transporttechnologie?

Transporttechnologie bepaalt grotendeels de ontwikkeling van mobiliteit en transport. Zijn er technologische doorbraken te verwachten die onze mobiliteit gaan veranderen? Welke nieuwe transporttechnieken concurreren auto,  metro of het vliegtuig eruit?… lees verder

Back To Top