Skip to content

Onderzoek ‘Air2Rail’

De luchtvaart moet haar uitstoot van CO2 tot nul terug brengen, niet ver na 2050. Een van de manieren om hieraan bij te dragen is het vervangen van vliegreizen door… lees verder

Vijf taboes over mobiliteit

Vijf taboes drukken hun stempel op het maatschappelijk debat over mobiliteit. Deze onderwerpen komen dus niet aan de orde, maar hebben wél invloed. Ze leiden tot een onvolledig en eenzijdig… lees verder

Schiphol en duurzame luchtvaart

Nederlanders leggen elk jaar 3% meer kilometers af in een vliegtuig. Tegelijkertijd daalt het aantal kilometers per inwoner dat we auto rijden al voor het zevende jaar op rij. Met… lees verder

Welk rekeningrijden?

Het Kabinet gaat onderzoek doen naar rekeningrijden, wat nu betalen naar gebruik heet. In een pavlovreactie kruipen voor- en tegenstanders weer in de loopgraven die ze lang geleden hebben gegraven.… lees verder

Snelheid bepaalt mobiliteit

Snelheid bepaalt op langere termijn de mobiliteitsontwikkeling; Zowel hoe ver we gaan als voor welk vervoersmiddel we kiezen. De auto is van deur-tot-deur vrijwel altijd sneller dan het openbaar vervoer… lees verder

De staat van onze bruggen

Veel van onze bruggen zijn gebouwd in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw. Deze periode kende de sterkste groei van het autoverkeer. Nu naderen en overschrijden sommige… lees verder

Het Filemonster

Hoe komt het dat stedelijke gebieden die het meest last van files hebben, toch de beste bereikbaarheid hebben? Lees mijn blog over de 'file paradox' en wat dit betekent voor… lees verder

Boek ‘New Mobility’

In het voorjaar van 2017 is mijn boek 'New Mobility - Beyond the car era' verschenen. Het is een update van 'Nieuwe Mobiliteit' en analyseert ook de mobiliteitsontwikkeling in landen… lees verder

Back To Top