Delhi 2050 – Infrastructure and Urbanisation
Met partners uit India en Nederland heb ik gewerkt aan een (structuur)visie voor de ontwikkeling van Delhi tot een metropool van 35 miljoen inwoners in 2050. Deze omvang gaat ons… lees verder
Met partners uit India en Nederland heb ik gewerkt aan een (structuur)visie voor de ontwikkeling van Delhi tot een metropool van 35 miljoen inwoners in 2050. Deze omvang gaat ons… lees verder
De groei van het goederenvervoer is niet een één-op-één gevolg van de groei van onze economie. Liberalisering van de (wereld)handel en goedkoper en sneller vervoer hebben veel meer bijgedragen aan… lees verder
Net zoals sneller vervoer bij mensen leidt tot langere verplaatsingsafstanden en dus één-op-één tot mobiliteitsgroei, impliceert beter goederentransport dat het vervoersvolume groeit. Dit rapport analyseert de invloed van de betere… lees verder
In mijn boek 'Nieuwe mobiliteit - na het autotijdperk' voorspel ik dat we in 2050 meer kilometers in een vliegtuig zitten dan in de auto. Deze sterke toename van het… lees verder
Beeldvorming heeft veel invloed. Soms meer dan feiten en analyses. In 2011 vond hierover een seminar plaats bij de OECD met als titel 'Evidence Based Decision Making - Reality or… lees verder