Skip to content

Oil Security Europe

Europa importeert 88% van de olie die het gebruikt, grotendeels uit nogal onstabiele gebieden. Dit paper geeft een overzicht van de risico's van onze afhankelijkheid van olie uit het buitenland… lees verder

Illusies over duurzame mobiliteit

In een essay voor de internationale conferenties 'Keep Moving' (2012) trek ik de lessen uit 30 jaar beleid voor duurzame mobiliteit: wat werkt wel en wat werkt niet. Europese milieueisen… lees verder

Maak van de Randstad geen Los Angeles

Vijfentwintig jaar na de plannenmakerij voor de VINEX-wijken, was 2015 het Jaar van de Ruimte. Planologen, bestuurders, architecten en anderen zochten samen naar een nieuwe visie op de ruimtelijke toekomst… lees verder

Duurzame Bereikbare Randstad

Ruimtelijke concentratie in steden vergroot de bereikbaarheid en ook de duurzaamheid. Dit is de belangrijkste rode draad uit het wetenschappelijke onderzoeksprogramma Duurzame Bereikbaarheid van de Randstad. De beleidsmatige oogst van… lees verder

Nieuwe transporttechnologie?

Transporttechnologie bepaalt grotendeels de ontwikkeling van mobiliteit en transport. Zijn er technologische doorbraken te verwachten die onze mobiliteit gaan veranderen? Welke nieuwe transporttechnieken concurreren auto,  metro of het vliegtuig eruit?… lees verder

Beter transport betekent meer transport

Net zoals sneller vervoer bij mensen leidt tot langere verplaatsingsafstanden en dus één-op-één tot mobiliteitsgroei, impliceert beter goederentransport dat het vervoersvolume groeit. Dit rapport analyseert de invloed van de betere… lees verder

Back To Top