Logistiek veroorzaakt elf tot twaalf procent van de mondiale CO2-uitstoot. Wegtransport tekent voor twee derde hiervan. Zelfs bij de snelst mogelijke overstap naar elektrische vrachtwagens ligt de logistieke sector niet op koers om in 2050 geen broeikasgassen meer uit te… lees verder
Stoppen met Russisch gas viel mee
Lees ook

Meerdere keren zijn we op de vingers getikt door de rechter, de Raad van State of Europa. Vervolgens grijpen we terug op noodmaatregelen, vaak met onnodige schade voor de economie. Boeren, bedrijven en burgers voelen zich overvallen. Het gebrek aan… lees verder

Elektrische vrachtwagens zijn in 2030 al goedkoper in het gebruik dan dieseltrucks (TCO). Het kostenvoordeel is bijvoorbeeld al twintig procent voor een trailercombinatie die per dag 400 km rijdt. Ook rekening houdend met nog bestaande rangebeperkingen, kan in datzelfde jaar… lees verder

De luchtvaart moet de CO2-uitstoot vlak na 2050 naar nul terug brengen. Om dit te bereiken zijn veel opties aangedragen: luchtvaartbelastingen, verbod op korte vluchten, snellere treinen, elektrische vliegtuigen, CO2-loze brandstof en energiezuinige vliegtuigen en vliegroutes. Voor de beleidsontwikkeling en… lees verder