Het autogebruik per inwoner is al twintig jaar vrijwel constant en er is geen reden om te veronderstellen dat dit de komende decennia gaat veranderen. Door concentratie van de nieuwe woningen in bestaande dorpen en steden zal het gebruik van… lees verder
In een essay voor de internationale conferenties ‘Keep Moving’ (2012) trek ik de lessen uit 30 jaar beleid voor duurzame mobiliteit: wat werkt wel en wat werkt niet. Europese milieueisen en autobelastingen zijn effectief, terwijl vermindering van (de groei van) het autoverkeer weinig resultaat heeft opgeleverd. Bekijk ook mijn presentaties voor het KIVI Congres in 2013 en de Nederlandse ‘Klimaattop’ in 2016.
In 2012 en 2013 heb ik een Task Force voorgezeten van het Centre for European Policy Studies, die aanbevelingen deed voor maatregelen waarmee de uitstoot van broeikasgassen door transport zeventig procent omlaag gaat.
Essay Wishful thinking in transport policy
Presentatie Klimaattop Boulevard of Broken Dreams
CEPS Task Force Report Pathways to Low Carbon Transport