skip to Main Content

Assetmanagement op weg naar 2040

De Nederlandse infrastructuur is verreweg het grootste publieke bezit. Het CBS becijfert de totale waarde van alle wegen, dijken, sluizen, bruggen en sporen op 360 miljard euro. Met een beter… lees verder

Maak van de Randstad geen Los Angeles

Vijfentwintig jaar na de plannenmakerij voor de VINEX-wijken, was 2015 het Jaar van de Ruimte. Planologen, bestuurders, architecten en anderen zochten samen naar een nieuwe visie op de ruimtelijke toekomst… lees verder

Duurzame Bereikbare Randstad

Ruimtelijke concentratie in steden vergroot de bereikbaarheid en ook de duurzaamheid. Dit is de belangrijkste rode draad uit het wetenschappelijke onderzoeksprogramma Duurzame Bereikbaarheid van de Randstad. De beleidsmatige oogst van… lees verder

Nieuwe transporttechnologie?

Wat zijn de drijvende krachten achter de ontwikkeling van personenmobiliteit en goederenvervoer? Welke voorspellingen volgen hieruit voor de komende decennia? En welke doorbraken in de vervoerstechniek zijn nodig om de… lees verder

Illusies over duurzame mobiliteit

Duurzame mobiliteit zal vooral bereikt worden door auto's schoon te maken. Europese normen voor de maximale uitstoot van CO2 in combinatie met groene belastingen in Nederland, kunnen ervoor zorgen dat… lees verder

70% minder CO2 door het verkeer

Een Europese Task Force heeft een aanpak voorgesteld om de uitstoot van CO2 door het verkeer sterk te verminderen. In deze Task Force, onder mijn voorzitterschap, zaten alle belanghebbenden en… lees verder

Wishful thinking in transport policy

Dit essay heb ik geschreven voor de internationale conferentie 'Keep Moving, Towards Sustainable Mobility'. Hierin trek ik de lessen van 40 jaar beleid voor duurzame mobiliteit: wat werkt wel en… lees verder

Back To Top
×Close search
Zoeken