Skip to content

Geen verdere groei vrachtautokilometers!

Logistiek veroorzaakt elf tot twaalf procent van de mondiale CO2-uitstoot. Wegtransport tekent voor twee derde hiervan. Zelfs bij de snelst mogelijke overstap naar elektrische vrachtwagens ligt de logistieke sector niet… lees verder

Onderzoek ‘Air2Rail’

De luchtvaart moet haar uitstoot van CO2 tot nul terug brengen, niet ver na 2050. Een van de manieren om hieraan bij te dragen is het vervangen van vliegreizen door… lees verder

Oil Security Europe

Europa importeert 88% van de olie die het gebruikt, grotendeels uit nogal onstabiele gebieden. Dit paper geeft een overzicht van de risico's van onze afhankelijkheid van olie uit het buitenland… lees verder

Energiebesparing lekt weg

Energiezuinige lampen, apparaten en auto's stimuleren het gebruik ervan, omdat de 'energiedienst' goedkoper is. Dit wordt het 'rebound-effect' genoemd. Dit onderzoek analyseert de omvang van dit weglekeffect en geeft aanbevelingen… lees verder

Klimaatprobleem: Oplossing in zicht

Is een intensiever klimaatprobleem nodig? Is een intensiever klimaatbeleid mogelijk? Is een intensiever klimaatbeleid betaalbaar? Dit boekje van de Bezinningsgroep Energiebeleid beargumenteert drie keer 'ja zeker'. Dit zijn de conclusies… lees verder

Back To Top